شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.
سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شوید یا عضو شوید

انجمن عمران و معماری سیویلتکت

ملت دیزاین = ارزان ، متفاوت ، حرفه ای

تابلو اعلانات و تبلیغات

    نکته مهندسی تصادفی:

[-]
آخرین ارسالی ها
پله پیچ و انواع آن
شروع کننده:khamfars آخرین ارسال توسط:khamfars پاسخ ها:0 پله در معماری داخلی مشاهده:10 زمان:دیروز
درباره سایت sellfree.ir
شروع کننده:رایگان بفروش آخرین ارسال توسط:رایگان بفروش پاسخ ها:0 گفتگوی آزاد مشاهده:22 زمان:01-22-2018
بازی رنگها با حال و هوای ما در دکوراسیون داخلی 2
شروع کننده:masin آخرین ارسال توسط:masin پاسخ ها:0 دیگر مطالب مرتبط با معماری مشاهده:23 زمان:01-21-2018
غرفه سازی چیست؟
شروع کننده:masin آخرین ارسال توسط:masin پاسخ ها:0 دیگر مطالب مرتبط با معماری مشاهده:18 زمان:01-21-2018
منبع کویل دار چیست؟
شروع کننده:masin آخرین ارسال توسط:masin پاسخ ها:0 دیگر مطالب مرتبط با معماری مشاهده:19 زمان:01-21-2018
اهمیت فیلتر هوا و وظیفه آن
شروع کننده:masin آخرین ارسال توسط:masin پاسخ ها:0 مطالب متفرقه مهندسی مکانیک مشاهده:16 زمان:01-21-2018
نوار درزگیر و کاربرد های آن
شروع کننده:masin آخرین ارسال توسط:masin پاسخ ها:0 دیگر مطالب مرتبط با معماری مشاهده:25 زمان:01-21-2018
درب صنعتی سریع
شروع کننده:masin آخرین ارسال توسط:masin پاسخ ها:0 دیگر مطالب مرتبط با معماری مشاهده:16 زمان:01-21-2018
درب اتوماتیک ریلی
شروع کننده:masin آخرین ارسال توسط:masin پاسخ ها:0 دیگر مطالب مرتبط با معماری مشاهده:22 زمان:01-21-2018
کرکره برقی مغازه و فروشگاه
شروع کننده:masin آخرین ارسال توسط:masin پاسخ ها:0 دیگر مطالب مرتبط با معماری مشاهده:22 زمان:01-21-2018
Plugin By Hamed



04-22-2013, 05:47 PM (آخرین ویرایش در این ارسال: 04-22-2013 05:51 PM، توسط samirak.)
ارسال: #1
پروفایل شما آفلاین
samirak


پیتر آیزمن
سلام
[تصویر:  s726.gif]
[b]میخوام ازاین هفته به بعد براتون هر هفته در مورد یکی از معمارای بزرگ مطلب بذارم
[تصویر:  195621_Laie_75C.gif]
[/b]
کمی از زندگی نامه و یکی از کارهای برجسته اشون تاحد امکان سعی میکنم نقشه ها و عکسها کامل باشناگه شما هم عکسی در مورد اون اثار داشتین بذارید ممنون میشم
[تصویر:  51521_544120_l_daisy.gif]
پیتر ایزمن

[تصویر:  1533634541860680320035201148143210.jpg]

پیتر ایزنمن یک معمار ویک معلم میباشد. پيتر آيزنمن در ۱۱ اگوست سال ۱۹۳۲ در نيویورك، ايالت نيوجرسي به دنيا آمد. او مدرك ليسانس معماري خود را از دانشگاه كرنل، مدرك فوق ليسانس خود را از دانشگاه كلمبيا و دكتراي خود را ازدانشگاه كمبريج دريافت كرد.به وی یک دكتراي افتخاري هنرهای زيبا از طرف دانشگاايلينويزشیکاگو اهدا گردیده است.در سال 1967وی انستیتو نیویورک را برای دانشجویان معماری وشهر سازی تاسیس کرد پیترایزنمن ساختما نها را با دو معيار مي سنجد يكي اينكه چه مدت در تعلق به حال باقي مي مانند و ديگر اينكه چه مدت در تاريخ خودشان را حفظ مي كنند او معتقد است كه: بعضي از ساختمانهاي كنوني بودن خود را از دست ميدهند و هرگز جزئي از تاريخ نمي شوند . ساختمانها مي توانند 50 تا 100سال تعلق به حال داشته باشند.او در حال حاضر تنها مبحثي را كه در دانشگاه تدرس مي كند مر بوط به پالاديو است. در كار پالديو چيزي است كه او شيفته آن است وآن اختراع تيپولوژي است. اختراع( تيپولوژي اجتماعي و فرم ساختماني) كه با ديگر كارهاي زمانه اش در يك رديف قرار نمي گيرند و بايد اقرار كرد كه ما هنوز مشغول ساختن ويلاهاي پالاديويي هستيم و اين موضوع آيزنمن رابرانگیخته که پست مدرن نیسمها پالادیو را به خاطر اینکه جایی در اصول فکری انها ندارد سرکوب کرده اند و پالاديو را در حاشيه گذاشته اند وگمانه میزنیم که وجه اشتراک پالادیو وایزنمن در این است که هر دو به منتقدانشان ارتباطشان با تاریخ قطع شده است.در سال(۱۹۸۰)پس ازسالها تدريس و نوشتن كتاب و نوشتن تئوري هاي قابل قبول ،كار حرفه اي خود را در زمينه ي طراحي و ساختن آغاز كرد .كه شامل خانه هايي با مقياس بزرگ و پروژه هاي شهري و نيز فعاليتهايي در زمينه ي آموزش دانشگاهي و يك سري خانه هاي شخصي بود.
دارای آثار برجسته بیسیاری میباشد.
خانه ی شماره VI
برخلاف ویژگی های قبلی پروژه های پیتر آیزمن
خانه ی شماره VI شامل بی نظمی، ابهام و بدون هیچ تطابقی با خانه های سنتی می باشد. در حقیقت خانه هیچ شباهتی به یک منزل معمولی و منطقی ندارد. آیزنمن یکی از اعضای شرکت پنج نیویورکی این خانه را بین سال های 1975-1972 برای خانم و آقای ریچارد فرانک که آثار این معمار را علارغم اینکه به وی لقب معمار مقوایی و نظریه پرداز داده بودند، بسیار مورد تحسین و تمجید قرار می دادند، طراحی کرد. این موضوع به آیزنمن فرصت داد تا تئوری خود را به اجرا بگذارد و یکی از مشهورترین و سخت ترین خانه ها را در ایالت متحده آمریکا بنا کند.

[تصویر:  219263479192540059305020122029597.jpg]

این خانه در مکانی مسطح واقع در کارنوال است که خانه ی شماره VI همانند یک مجسمه بر روی زمین اطراف استاده است. این طرح برگرفته از یک پروسه ی مفهومی و ذهنی است که از یک شبکه آغاز شده است. آیزنمن این شبکه را اصلاح کرد و از این رو خانه به چهار بخش تقسیم شد و در هنگام تکمیل ساختمان خود این بنا می توانست یک فرآیند طراحی بی نظیر و بی سابقه محسوب شود. بنابراین عناصر ساختاری کار آشکار بودند واز این رو این فرآیند مشهود بود اما همیشه قابل درک و فهم نبود. به این ترتیب این خانه به تحقیق و مطالعه ای میان ساختار واقعی و تئوریکی تبدیل شد.
[تصویر:  9qfm4e18rjd8vjoi591.jpg]
این اثر به طور متناسب و کارآمد با استفاده از یک سیستم محافظتی و نورپردازی ساده ساخته شده است.
با این وجود برخی ستون ها یا پرتوهای نوری هیچ نقش ساختاری را ایفا نمی کنند و تنها به منظور ارتقا و بهبود هرچه بیشتر طرح ذهنی و مفهومی ساختمان پدید آمدند. برای مثال یک ستون در بالای میز غذاخوری آشپزخانه معلق است که حتی به زمین هم نمی رسد.
در سایر فضاها پرتوهای نور به هم می رسند اما یکدیگر را قطع نمی کنند، و بدین ترتیب یک مجموعه ی حمایتی یا حفاظتی پدید می آورند.

[تصویر:  w52zyslo9vbq59ch51dm.jpg]

رابرت گاتمن در خصوص این خانه چنین نوشته است "بسیاری از این ستون ها نفش حفاظتی و استقامتی در نقشه ی ساختمان را ایفا نمی کنند، اما وجود دارند مثل شکاف های موجود در دیوارها، سقف و کف که بیانگر نقشه ی ساختمان تا سیستم هندسی و ریتمیک اعتقادی و ذهنی آیزنمن را برجسته و آشکار می سازند."
[تصویر:  7zhxacplmha1n1liifr.jpg]

[b]ساختار این خانه با شبکه ی آیزنمن به منظور بیان طرحی که بتواند ایجاد فضاهای داخلی را با یک سری برنامه و نقشه که یکدیگر را خنثی می کنند هماهنگ است.

[تصویر:  fszsapxddbssa75ofa.jpg]
با نادیده گرفتن نظر و عقیده تشکیل این کار ویژه، آیزنمن
فضاهایی خلق کرده است که به خوبی نورپردازی شده اند اما برای یک زندگی معمولی غیر متعارف و عجیب می نماید. کارهای وی برای کاربران ایجاد سختی و دشواری می کند از این رو آن ها مجبورند خود را با معماری نوین آن وقف دهند و دائما از رشد معماری آگاه باشند. برای مثال در اتاق خواب اصلی یک شکاف شیشه ای وجود دارد که از کف تا سقف کشیده شده و اتاق را به دو قسمت تقسیم می کند، بدین ترتیب اجبارا تخت ها به طور جداگانه در دو طرف اتاق وجود دارند به گونه ای که زن و شوهر مجبورند جدا از هم روی تخت های جداگانه بخوابند.

[/b]
[تصویر:  asblzdf6jsxprfmus.jpg]

[b]یکی دیگر از جوانبی که ایجاد کنجکاوی می کند یک پلکان برعکس و فاقد عملکرد میباشد، عنصری که محورهای خانه را به تصویر می کشد و برای جلب توجه به رنگ قرمز رنگ آمیزی شده است.

[/b]
[تصویر:  kn8wijbxbvbx5b4qyt7z.jpg]

[b]جنبه های بسیار دیگری نیز وجود دارد که در زندگی معمولی اخلال ایجاد می کنند مانند ستونی که در بالای میز غذاخوری معلق است و میزها را از هم جدا کرده و همچنین یک حمام ساده که تنها راه دسترسی به آن با عبور از اتاق خواب میسر می شود. به همان اندازه که طراحی این خانه برای ساکنین آن ایجاد مزاحمت می کرد آیزنمن قادر بود به طور مداوم به کاربران بیاموزد که چگونه می توانند از طریق معماری اطرافشان زندگی خود را تحت تاثیر قرار دهند.
بدین ترتیب او در ایجاد یک خانه هم به عنوان یک ساختمان و هم در جایگاه یک اثر هنری فردی موفق بود اما تغییر اولویت ها در هر مورد منجر به ایجاد یک اثر هنری شد.

[/b]
[تصویر:  w4m7oh4sdl07x2fmssvg.jpg]
[b] وی یک خانه ساخت که در آن انسان مجبور است در یک اثر هنری یک مجسمه ی پیرو از یک اثر هنری زندگی کند و با توجه به خواسته های متقاضی که از زندگی در آثار هنری و شعرگونه ی آیزنمن لذت می برند، این خانه یک اثر بسیار موفق محسوب می شود.

نقشه ها
[تصویر:  f5axgkglx9o6xajj464m.jpg]
پلان طبقه اول

[b]
[تصویر:  fu664wp1htopdt69rluy.jpg]
پلان همکف[/b]

[تصویر:  fusku0d92rw4t8y6xfuc.jpg]
نمای شرقی

[b]
[تصویر:  p3b15uvqjrkv08ud022y.jpg]
نمای غربی

[تصویر:  q695yomrwgze8pz7noh.jpg]
نمای شمالی[/b]

[تصویر:  xo46nace0qtvxs1n19n.jpg]
نمای جنوبی

[b][تصویر:  fp8ldvpy0s2h7p9tb7dm.jpg]
[تصویر:  oak4wyzdhm7ucsj07c6x.jpg]
مقاطع[/b]
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

ارسال پاسخ 


پرش به انجمن: