شکایات مردمی به طرح معماری آسمانخراشهای ابر

تشابه آسمانخراشهای ابر با انفجار برجهای دوقلو تجارت جهانی

چندی پیش در سیویلتکت طرح آسمانخراشهای ابر برای سئول – کره جنوبی معرفی شد. طرحی که در آن دو آسمانخراش با ظاهر مشابه اما ارتفاعهای متفاوت, توسط یک ابر پیکسلی به همدیگر متصل شده بودند (خواندن مقاله کامل معرفی آسمانخرشهای ابر سئول). با توجه به انتشار این طرح در اینترنت به خصوص در سایتهای انگلیسی زبان, مردمان بسیار زیادی از این طرح به دلیل یادآوری صحنه انفجار فاجعه 11 سپتامبر در برجهای دوقلو شکایت کردند.

طوری که به گفته طراحان آن – شرکت هلندی MVRDV – ایمیلها و تماسهای تلفنی تهدید آمیز و خشنی از مردم دریافت کردند که همه آنها طرح آسمانخراشهای ابری را برگرفته از عکسهای انفجار برجهای دوقلو تجارت جهانی پس از برخورد هواپیماها در 11 سپتامبر دانستند. آنها این طرح را خشن و غیرمناسب دانسته و درخواست عدم اجرای آنرا داشته اند.

این ماجرا به حدی فراگیر شده است که در چندین مجله معروف و پرطرفدار آمریکایی داستان شکایات مردمی درباره این طرح چاپ شد و حتی در شبکه خبری بی بی سی خبر این ماجرا پخش شد. همچنین در بسیاری از وبسایتها طبق رای گیری از مردم درباره اینکه ” آیا این طرح شما را به یاد فاجعه 11 سپتامبر می اندازد یا خیر ” مشخص شد بیشتر مردم با مشاهده این طرح اولین چیزی که به ذهنشان می آید صحنه انفجار برجهای دوقلو تجارت جهانی است!

پس از شلوغی های زیاد این طرح, سرانجام طراحان آن تصمیم گرفتند در صفحه رسمی فیسبوک خود از هرگونه ناراحتی احتمالی که برای مردم ایجاد کرده اند عذرخواهی کرده و اعلام کنند آنها در زمان طراحی وجه تشابهی بین طرحشان و برجهای دوقلو ندیده بودند اما هنوز درباره اجرا یا عدم اجرای این طرح سخنی گفته نشده است.

به نظر شما این شکایتها منطقی است؟  تشابه آسمانخراشهای ابر به عکس انفجار برجهای دوقلو تا چه میزان است؟

6 دیدگاه در “شکایات مردمی به طرح معماری آسمانخراشهای ابر”

  1. اصلا شبیه نیستند!!! به نظر من طرح معماری برجهای ابر خیلی هم قشنگن و اصلا نباید اون رو با ریزش برجهای دوقلو مقایسه کرد

  2. خانم نگار تشابه از این بیشتر؟؟؟؟؟
    همین دو تا عکسی که بالا کنار هم هستن رو ببینین انگار درست از روی همون آتشسوزی طرح معماری رو کپی برداری کردن!
    به نظر من که خیلی شبیه هستن

  3. شبیش هست که هست! اصلا باید قدردانی کنن که واسشون یادبود ساختن! من که خیلی خوشم اومد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *